ΑΡΘΡΑ

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2021

Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Υ.Α. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ Γ΄ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 2021

 

Υ.Α. ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2021 Γ’ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΙ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.

Έρευνα Περιφερειακών Τμημάτων Οικονομικής Κατεύθυνσης

Μελέτη για τις επιδόσεις στην Έρευνα Περιφερειακών Τμημάτων Οικονομικής Κατεύθυνσης

Περισσότερα: http://sep4u.gr/38474/meleti-gia-tis-epidoseis-stin-erevna-perifereiakon-tmimaton-oikonomikis-katefthynsis

Οι προαγωγικές της Α’ Λυκείου θα γίνουν με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ

Κατά την Α ́ φάση, σχολικό έτος 2020-2021, η Τ.Θ.Δ.Δ. θα λειτουργήσει για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ Λυκείου. Κατά τη β ́ φάση, σχολικό έτος 2021-2022, η Τ.Θ.Δ.Δ. θα λειτουργήσει και για τις προαγωγικές εξετάσεις της Β ́ Λυκείου με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων που αφορούν την Α ́ Λυκείου. Κατά τη γ ́ φάση, σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τ.Θ.Δ.Δ., καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου, με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων Λυκείου.

Δείτε περισσότερα και το σχετικό ΦΕΚ:

Με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας οι προαγωγικές εξετάσεις Α’ Λυκείου

ΦΕΚ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Παρουσίαση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στις 5 πόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας: Κοζάνη, Φλώρινα, Καστοριά, Πτολεμαΐδα και Γρεβενά, των Σχολών και των Τμημάτων, της Διοίκησης και του ανθρώπινου δυναμικού, των εργαστηρίων, των υποδομών του Ιδρύματος, καθώς και των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων στη ΖΕΠ Κοζάνης.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

  3 Δεκέμβρη 2020

Η διαφορετικότητα είναι ένας άλλος τρόπος να ανακαλύπτεις τον κόσμο

Αποδοχή                 EAOM-AMEA - eaom-amea.gr                            Μπορείς εσύ Μπορώ κι εγώ!

Κάποιοι άνθρωποι

μπορούν να κάνουν όνειρα, έχουν φτερά να πετάξουν, έχουν δύναμη να πορευτούν, έχουν τις ικανότητες και όλα γι’ αυτούς είναι δικαίωμα, επιλογές, ελευθερία και ευκαιρία να ξεχωρίσουν

Κάποιοι άνθρωποι….

Έχουν δικαίωμα να ονειρεύονται, Να ζήσουν, Να δημιουργήσουν, Να ξεχωρίσουν. Έχουν ικανότητες

   όμως

Δεν μπορούν να πετάξουν μόνοι τους, Χρειάζονται προστασία και βοήθεια, Χρειάζονται τους άλλους να τους βοηθήσουν να ξεδιπλώσουν τα φτερά τους, Χρειάζονται κάποιον δίπλα τους

Είναι τα Άτομα με Αναπηρία – (ΑμεΑ, όπως σύντομα χρησιμοποιούμε τον όρο και Οφείλουμε να το γνωρίζουμε και να το προφέρουμε σωστά)

Ποια είναι η αναπηρία;

Στην πλούσια ελληνική  γλώσσα βρίσκουμε πως η λέξη αναπηρία προέρχεται από το ρήμα Πηρώ και σημαίνει: την έλλειψη αρτιότητας, τη μερική ή ολική έλλειψη μέλους, οργάνου ή λειτουργίας, ό,τι δηλαδή έχει συμβεί σε κάποιον, ο οποίος μπορεί να γεννήθηκε ή να απέκτησε κατά τη διάρκεια της ζωής του:

Κινητική Αναπηρία,  Σωματικά προβλήματα

Νοητική υστέρηση

Αισθητηριακή αναπηρία (όπως είναι η Κώφωση, η τύφλωση κ.λπ.),

Προβλήματα λόγου κι ομιλίας,

Ψυχική Αναπηρία

Αναπηρία που αφορά στις σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες (πχ. Αυτισμός, σύνδρομο Down , νοητική αναπηρία, κ.α.).

Οι ασθενείς με χρόνιες ή σπάνιες παθήσεις. Για παράδειγμα ο ασθενής που κάνει αιμοκάθαρση, η αναπνευστική ανεπάρκεια, η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι οι αόρατες αναπηρίες ανθρώπων που μπορεί να μη φαίνονται όπως οι άλλες, αλλά υπάρχουν.

Κάποιοι γεννήθηκαν με το πρόβλημά τους.   Άλλοι το απέκτησαν από ασθένεια ή ατύχημα.

Από τότε που υπάρχει ο άνθρωπος, υπάρχει και η αναπηρία. Γιατί πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν τα ατυχήματα, οι ασθένειες και όλοι οι άλλοι παράγοντες, οι οποίοι προκαλούν την αναπηρία.

 Εκείνο που διαφέρει από εποχή σε εποχή και από κοινωνία σε κοινωνία είναι ο τρόπος, με την οποίο καθένας μας αντιλαμβάνεται και αποδέχεται την αναπηρία, γιατί είναι ένα φαινόμενο που δε γνωρίζει σύνορα, αλλά ο κάθε λαός ανάλογα με την κουλτούρα και την αντίληψή του την ορίζει διαφορετικά.

Ένα άτομο όμως δεν χαρακτηρίζεται μόνο μέσα από τις μειωμένες σωματικές και νοητικές του ικανότητες, αλλά από το σύνολο των υπόλοιπων ικανοτήτων του και χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του, που το κάνουν να είναι ξεχωριστός άνθρωπος. Είναι Ανθρωποι που ζούνε ανάμεσά μας.

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών αποφάσισε να τους αφιερώσει μια ημέρα.

3 του Δεκέμβρη Παγκόσμια μέρα Ατόμων με Αναπηρία

Και κάθε χρόνο τέτοια μέρα οι Κυβερνήσεις, οι Οργανισμοί και οι Κοινωνίες στρέφουν την προσοχή τους στους ανθρώπους με αναπηρία στο μυαλό, την ψυχή και το σώμα. Και τι κάνουν; Ξαναμελετούν τα δικαιώματα και τις ανάγκες τους. Προσπαθούν να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας μαρτυρούν ότι περίπου το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού, ή ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι, ζουν με αναπηρίες. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία, υπολογίζεται γύρω στο ένα εκατομμύριο και αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που στηρίζονται σε ποσοστά του Π.Ο.Υ. και των επίσημων φορέων του κράτους.

Μέχρι σήμερα έχουν γίνει όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο σημαντικά βήματα. Είναι λίγα όμως μπροστά σε αυτά που πρέπει να γίνουν όσο συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά εμπόδια και δυσκολίες των ΑμεΑ στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην ψυχαγωγία, στη μετακίνηση, στη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή σε ισότιμο επίπεδο με τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας.

Χρειάζεται παιδεία, ευαισθητοποίηση, περισσότερη πληροφόρηση, αλλά και εφαρμογή των νόμων.(  https://www.youtube.com/watch?v=qjNm6eWaKjg ). Όμως από μόνα τους το σύνταγμα, οι νόμοι και οι συμβάσεις δεν αρκούν να λύσουν τα προβλήματα και τις δυσκολίες των ΑμεΑ.  Δεν αρκεί η παρηγοριά των ΑμεΑ, αλλά το να  δώσουμε στις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικές λύσεις στα προβλήματά τους τόσο ως πολιτεία αλλά και ο κάθε πολίτης ξεχωριστά.

Ευτυχώς, οι εποχές και οι κοινωνίες άλλαξαν!

Οι άνθρωποι με αναπηρία έχουν δύναμη για ζωή παρά τη σοβαρότατη αναπηρία τους και κατορθώνουν τα ακατόρθωτα για μας, δίνοντας έναν σκληρό αγώνα καθημερινά τόσο οι ίδιοι όσο και η οικογένειά τους.  Αυτοί οι άνθρωποι όμως δεν θέλουν να ακούνε  συνεχώς ότι είναι ξεχωριστοί ή ιδιαίτεροι. Γιατί μπορούν να κάνουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε κι εμείς οι υπόλοιποι.Να πηγαίνουν σχολείο και να σπουδάζουν. Να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Να πηγαίνουν στο θέατρο ή σινεμά, Να επισκέπτονται μουσεία και εκθεσιακούς χώρους, Να πάνε στην παραλία.  Είναι άνθρωποι που μπορούν να παντρεύονται, να έχουν φίλους, να χορεύουν, να  είναι όμορφοι, να τραγουδάνε, να εργάζονται,  να έχουν το δικαίωμα και την ευκαιρία σε αυτά που θεωρούνται αυτονόητα: την εκπαίδευση, την κίνηση στην πόλη, τον πολιτισμό, την υγεία, σε οτιδήποτε μπορούν να αναδείξουν τις πραγματικές μοναδικές τους δεξιότητες.  Έτσι επιβεβαιώνεται η αποδοχή τους.

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν ίσα δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, όταν μπορούν να τις εκπληρώσουν. Και το φωνάζουν δυνατά και πρέπει όλοι μας να ακούσουμε:

Ναι! Έχω κι εγώ δικαίωμα …στη ζωή!  Έχω δικαίωμα στην οικογένεια! …στην υγεία! …και στην εκπαίδευση! Έχω δικαίωμα στην κοινωνική ζωή! …και στον έρωτα! Έχω δικαίωμα στην εργασία!

Έχω δικαίωμα… να περάσω στις εξετάσεις!

Το ξέρουμε ότι:  “Αυτός ο κόσμος δεν είναι εύκολος για μας…” Οφείλετε να τον κάνετε καλύτερο! Δε θέλουμε οίκτο. Έχουμε θέληση (Έλα για λίγο στη διαφορετικότητά μου) και δύναμη (Έλα για λίγο στη διαφορετικότητά μου)!

Κάποιοι λοιπόν έχουν πολύ περισσότερη θέληση και ξεχωρίζουν:

… στα 28 του έχασε την ακοή του, αλλά ο Μπετόβεν συνέχισε να συνθέτει μουσική! Άφησε στην ανθρωπότητα πάνω από 200 αριστουργήματα ανεκτίμητης αξίας. Όταν στο μυαλό του ζωγράφου Βαν Γκογκ ήρθε η παράνοια, αυτός ζωγράφιζε… Στη δεκαετή του καριέρα ζωγράφισε 900 πίνακες, οι οποίοι σήμερα κοστίζουν … ανεκτίμητα.  Με μαθησιακή αναπηρία δυσλεκτικός και αυτιστικός, ο Αλβέρτος Αϊνστάιν!  Φυσικομαθηματικός που ανέπτυξε τη θεωρία της σχετικότητας, μια από τις κολώνες της σύγχρονης Φυσικής.

Με πολλή θέληση και  πολλή δύναμη!  … απίστευτο μυαλό! Στίβεν Χόκινγκς κοσμολόγος αστροφυσικός.

Αυτοί οι  άνθρωποι... ξεχωριστοί άνθρωποι!

θέλουν την αποδοχή! την υπομονή! Θέλουν την αγάπη σου! και πολλή βοήθεια…

για να σταθούν στα πόδια τους! για να επικοινωνήσουν μαζί σου! για να επικοινωνήσεις μαζί τους (Κανόνες συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με ΑμεΑ)

Θέλουν μια ζωή… με ελευθερίες και δικαιώματα, ομορφιές και χαρές …όπως όλοι μας!

Μια ζωή με συνέχεια… και με χρώματα!

Γι΄αυτό αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους! γίνονται επίμονοι, δυνατοί και δεν χάνουν την ελπίδα τους. (Στο σύνδεσμο: https://youtu.be/0SOuBRRf0UE δείτε την καμπάνια του Παραπληγικού Συνδέσμου και Κινητικά Αναπήρων)

Οι άνθρωποι με αναπηρία οργανώνονται σε συλλόγους και σωματεία, για να διεκδικήσουν το δικαίωμα στη ζωή.  Αναπτύσσουν πλούσια πολιτιστική και κοινωνική δράση. Έτσι τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο δημιουργήθηκαν ευκαιρίες, όπως: Κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και σχετικές δομές για ΑμεΑ.

Υπάρχουν διάφορες επιχειρήσεις που απασχολούν άτομα με αναπηρία. Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια υπάρχουν οργανώσεις  που στηρίζουν τους Φοιτητές με Αναπηρία με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας τους σε χώρους του Πανεπιστημίου.  Υπάρχουν εκπαιδευμένοι εθελοντές φοιτητές που εξυπηρετούν τους συμφοιτητές τους με αναπηρία.

Αν και απογοητεύονται και απελπίζονται πολλές φορές…κάποιοι Είπαν…ότι η αναπηρία τους ….Όμως ποιος από εμάς δεν περνάει τέτοιες καταστάσεις στη ζωή του!

Σκεφτείτε όμως τον μεγάλο αγώνα που πρέπει να δώσουν αυτοί οι άνθρωποι….

Γι’ αυτό: Πολιτεία, Σχολείο, Κοινωνία,  ο καθένας, η καθεμία  από εμάς:

Δεν τους αφήνουμε στο περιθώριο. Αφουγκραζόμαστε την ελπίδα τους! Μοιραζόμαστε τα  όνειρά τους.

 Για έναν κόσμο πιο όμορφο!  Γιατί:

                                    Ένας ήλιος ανατέλλει κάθε πρωί…  …για όλους!

Τέχνη και αναπηρία :: left.gr Η τέχνη φτιάχνει γέφυρες και γκρεμίζει φράγματα, για μια κοινωνία  και ένα σχολείο για όλους. Ας ταξιδέψουμε μαζί της:

Le Toy Van Κινηματογραφική Κάμερα - Skroutz.grΚινηματογράφος: η έκφραση, για να καταπολεμηθούν προκαταλήψεις και στερεότυπα.  Pet Shop (English subtitles)    Με λίγα λόγια τι θα παρακολουθήσετε…

https://www.youtube.com/watch?v=twVihSy0fuM«Χρωματίζοντας το σκοτάδι»Μια ταινία για την ισότιμη πρόσβαση….

https://www.youtube.com/watch?v=9MPn87fzgkY «Οι νότες που άφησαν την πόρτα ανοιχτή» Μια προσπάθεια προώθησης της συμπεριληπτικής κουλτούρας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

«βλέπω…νιώθω…ακούω»  https://www.youtube.com/watch?v=Qat49QQShOc      …ένας βαρήκοος μαθητής νηπιαγωγείου…

Η Μαρία και ο Νικόλας : Ένα συγκινητικό βίντεο για την παιδική αναπηρία – LIVE TV GREECE

Ταινία  αφιέρωμα: «Τ’ όνομά μου είναι Σαμ» (I Am Sam). Σκηνοθεσία: Τζέσι Νέλσον και με πρωταγωνιστές τους/τις: Σον Πεν, Μισέλ Φάιφερ, Ντακότα Φάνινγκ, Νταϊάν Γουίστ, Λόρα Ντερν. ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ .

Παρακολουθείστε την παραγωγή της ΕΡΤ  Άνιμερτ | Ability αφιέρωμα για την ημέρα αυτή  στη διεύθυνση:

 https://www.ert.gr/arxeio-afierwmata/pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria-3-dekemvrioy-2 .

Η πολιτιστική παραγωγή αφορά όλα τα μέλη της κοινωνίας. Ιδιαίτερα, τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) διοχετεύουν μέσα απ’ αυτήν μεγάλα αποθέματα δημιουργικότητας και, έτσι, σταδιακά ανακαλύπτουν και καλλιεργούν νέες δεξιότητες.

Νότες ξύλινες σε μπάρα από ξύλο οξύας ζωγραφιστή στο χέρι.Η μουσική γκρεμίζει φράγματα:Σφύριξε Χαρούμενα… Μπορείς  Ας το ακούσουμε διαφορετικά.Βίντεο Κλίπ στην Ελληνική νοηματική με τους: Music Video in Greek Sign Language Starring

https://www.youtube.com/watch?v=arH2NI1lbGM   Αερικά,( Αλκίνοος I., B. Λέκκας)  γέφυρες χτίζουμε…φράγματα γκρεμίζουμε

Πορεια Συλλογος Αμεα Πολιτισμου - Home | FacebookΔραστηριότητες για τα παιδιά: Η παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με αναπηρία είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και τον τρόπο ζωής τους. Δραστηριότητες    Το διαφορετικό μου αλφάβητο  Υπάρχει κι αυτό το αλφάβητο…

Εκπαιδευτικό υλικό, Ιστορίες, Παραμύθια και Παιχνίδια που στέλνουν μηνύματα αποδοχής και ενσυναίσθησης.

Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας           

Το σχολείο μας χωράει όλους: Σκέψου τι θα ζητούσε ένα παιδί με διαφορετικές ανάγκες,     Με στεναχωρεί, όταν……

Πώς είναι να είσαι δυσλεκτικός:  https://youtu.be/mbGEsyZ2vz8      Εκπαιδευτικό υλικό: μ-σενάριο-κώφωση-βαρηκοϊα

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες εντάσσονται στα κοινά σχολεία |Παιχνίδια:  (Τα προτεινόμενα παιχνίδια είναι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας, όπως διατυπώθηκαν από τους φορείς του τομέα Ψυχικής Υγείας).

Παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της όρασης,      Παιχνίδι επίλυσης προβλημάτων,    Παιχνίδι συνεργασίας,           Παιχνίδι για την αποδοχή

           ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ | Je suis Grec: Η Γαλλία στέλνει αλληλεγγύη Από το εγώ στο εμείς: ‘Όταν χάνεις το δικαίωμα να είσαι διαφορετικός, χάνεις το προνόμιο να είσαι ελεύθερος!.” Φυσιολογικοί - ανάπηροι ή Άνθρωποι σκέτο; | Η ΡΟΔΙΑΚΗ

Επιμέλεια υλικού και σελίδας:
Ευφροσύνη Μυργιώτη, Υπεύθυνη Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Κυριακή Τσιτσιπά, Εκπαιδευτικός Δ/βάθμιας Εκπ/σης,
Γιώργος Μαρκούτης, Εκπαιδευτικός Π/βάθμιας Εκπ/σης
Παναγιώτα Κωστή και Τσικρίκα Κατερίνα, Κοινωνικοί Λειτουργοί,
Βαϊα Παπαγεωργίου, Ψυχολόγος
Πηγές: Ε.Σ.Α.μεΑ., Σύλλογοι ΑμεΑ, Διεθνής Σύμβαση ΟΗΕ για τα δικαιώματα ΑμεΑ, ΥΠΑΙΘ, Διαδίκτυο.

5  Τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα απονέμουν integrated master

5  Τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα απονέμουν integrated master

Με την Y.A. Αριθμ. 168262/Ζ1 (ΦΕΚ Τεύχος B’ 5524/17.12.2020) διαπιστώνεται η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται στα Τμήματα: α) Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, β) Μηχανικών Βιοϊατρικής, γ) Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών, δ) Μηχανολόγων Μηχανικών και ε) Ναυπηγών Μηχανικών, της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α ́ 114).
Δείτε το σχετικό ΦΕΚ:  ΦΕΚ 5524 17 12 2020